Бившият пилот на „Уилямс“ Жак Вилньов отново отправи унищожителна критика към своя бивш отбор, който продължава да изпитва затруднения в дъното на решетката на „Формула 1“. След като пропуснаха немалка част от предсезонната подготовка, „Уилямс“ започнаха кампанията с Джордж Ръсел и Робърт Кубица, които са далеч от своите съперници по време на състезанията.
Вилньов е последният световен шампион за „Уилямс“, след като спечели световната титла през 1997-а година в конкуренцията на Михаел Шумахер.
Съдбата на тима се промени значително след това, като отборът от Гроув завърши последен в класирането за конструкторите през 2018-а година, и е почти сигурно, че това ще се случи отново през тази година.
Канадецът каза, че „Уилямс“ вече не е „състезателен отбор“ – нещо, което той отдава на излизането на тима на стоковата борса.
Жак Вилньов сподели пред „Льо Журнал дьо Монреал“: „Неговите лидери плащат за лошите решения в последните години.“
„Те са публична компания, която трябва да се отчита в края на годината, и всичко, което трябва да направят, е да отчитат печалба, което и се случи. Така че те са добре.“
„Но ако компанията е направила печалба от 16 милиона долара през 2018-а година, това е, защото не са похарчили достатъчно за състезателния отбор. Президентът не иска да спечели във „Формула 1″, той иска само да спечели колкото се може повече за акционерите.“
„Това е всичко, което има значение сега.“
„Либърти Медия“ се надява, че ако бъде приет таван на бюджета, това ще изравни позициите на всички тимове, но Вилньов отхвърли това твърдение, като добави:
„Питате какво ще стане, ако например бъде приет таван на бюджета от сто милиона долара?“
„Например „Мерцедес“ със сигурност ще изхарчат сто милиона, но отборите в средата като „Хаас“, „Алфа Ромео“ и т.н. ще изхарчат само една пета от сумата, за да останат пети или шести.“
„Това няма да помогне на „Формула 1″. Ако ме питате, това са глупости. Ще ви кажа какво ще стане: по-малките тимове ще сложат повече пари в джобовете си.“