Лошо момче за цял живот

от журналист.бг | сряда, 01 септември 2010 | 10:59

image
Завръщането на Михаел Шумахер в любимата му Формула 1 засега изглежда пълен крах. Освен че Пилето е в дъното на десятката в генералното класиране – нещо, което никога не е преживявал, той се оказа в основата на нови спорни и дискусионни ситуации на пистата. Безпощадното притискане на Рубенс Баричело до стената на питлейна в последното състезание за Голямата награда на Унгария донесе на Михаел наказание от 10 места по-назад в следващия старт – на обичаната от него белгийска писта "Спа". Това обаче далеч не е първата санкция за седемкратния световен шампион. Кога, как и къде той си навлича яда на колеги и стюарди, предстои да научите в следващите редове.
 
Макао 1990 
 
Още преди да направи дебюта си във Формула 1, Михаел Шумахер си изгради репутация на човек, в който не трябва да се закачате. Гран при на Макао е бижуто на Формула 3, състезание, което всеки изгряващ пилот трябва да спечели. В последната обиколка Шуми защитава лидерската си позиция от видимо по-бързия от него Мика Хакинен. Пилето блокира безкомпромисно финландеца, чиято кола се удря в предпазните стени. Мика е потресен от случилото се, а мнозина вярват, че Шуми нарочна натиска спирачката. 
 
Силвърстоун 1994 
 
Шумахер пристига на Острова с огромна преднина на върха на класирането при пилотите във Формула 1 – 37 точки, и чудесна кола на разположение. В квалификацията остава втори, а в загряващата обиколка на два пъти изпреварва Деймън Хил преди да се нареди на старт. Това му носи наказание от стюардите, но Шумахер го игнорира и остава на пистата. В 13-я тур му е развят черен флаг, но той продължава да трупа аванс, който би му позволил да се върне след влизането в бокса в предните места на колоната. Той наистина съумява да излезе втори след питстопа, но заради действията си е дисквалифициран от състезанието, както и от следващите две – Гран при на Италия и Португалия. 
 
Аделаида 1994 
 
Дисквалификацията на Михаел и в Белгия позволява на Хил да го настигне и когато керванът отива в Австралия за последното състезание през сезона, Шуми трябва да защитава аванс от само една точка. Водейки колоната, той отваря един от завоите и поврежда колата си след контакт с бетонните ограждения. Хил, без да знае това, минава от вътрешната страна на един от шиканите, но Михаел завива към него и вади двете коли от надпреварата, печелейки титлата. Години по-късно Хил казва: "Има две неща, които различават Михаел от останалите пилоти – талантът и нагласата му. Прекланям се пред първото, но второто ме вбесява". 
 
Спа 1995
 
На белгийското Гран при Шумахер тръгва 16-и, за да спечели в крайна сметка победата. Дъждът започва да вали в средата на състезанието, лидерите влизат да сменят гумите си, а той остава на пистата със сликове. Те бързо започват да губят температура, а неговият "Бенетон" едва се държи на пистата. Това позволява на Хил да го настигне. Изпреварването трябва да бъде просто формалност, но Михаел държи колата си на пътя на "Уилямс"-а, блокира го и сменя траекторията си както в бързите, така и в бавните завои. След състезанието Хил е бесен и заявява: "Имаше няколко много опасни момента и не съм никак доволен, че бях въвлечен в тях. Не мисля, че поведението му е допустимо, болидите във Формула 1 не са картинг". ФИА се съгласява и макар Михаел да запазва победата, е дисквалифициран за едно състезание. 
 
Херес 1997 
 
След трудна първа година с "Ферари", през 1997 г. в последното състезание за 1997 г. Михаел се оказва в позиция да спечели титла за италианския тим, чакана от тифозите от далечната 1979. Той отново е с точка аванс начело и отново прекрачва границата, за да я запази. Жак Вилньов опитва изпреварване на завоя "Драй Сак", когато Шумахер, както 3 години по-рано, се удрая в него, чупейки своето окачване. "Уилямс"-ът обаче остава невредим, Жак е коронясан за световен шампион, а Михаел е изваден от крайното класиране за 1997 г. 
 
Монреал 1998 
 
Въпреки че не е санкционирано тогава, агресивното излизане на Михаел от питлейна на Гран при на Канада донася на Формула 1 цяло ново правило. След като спира в бокса на "Ферари", германецът се връща на пистата и моментално препречва пътя надясно, където е Хайн-Харалд Френцен. Сънародникът му е оставен без никакво пространство и завършва състезанието си в зоната за сигурност. Оттогава колите, които излизат от бокса, нямат право да преминават бялата линия, отграничаваща ги от трафика на пистата. 
 
Нюрбургринг 2001
 
В този етап на кариерата на Шуми, неговата агресивна природа е известна на всички. Никой обаче не очаква, че той ще я демонстрира и за сметка на брат си. Съвсем подобно на маневрата срещу Рубенс Баричело в Унгария преди 10 дни, Михаел приклещва Ралф до стената на питлейна и по-малкият Шумахер се разминава на косъм от тежък инцидент. 
 
А1 Ринг 2002 
 
Това е един от най-полемичните моменти в кариерата на седемкратния световен шампион. "Ферари" нареждат на съотборника му Рубенс Баричело да го пропусне напред, за да може Михаел да спечели Гран при на Австрия. И двамата пилоти обаче са засрамени от случилото се на подиума след това. Шумахер има толкова голям аванс на върха на класирането, че тази шмекерия помага само за допълнително очерняне на имиджа му и както след Монреал ’98 води до ново правило във Формула 1, което обаче е далеч по-трудно за следене. 
 
Монако 2006 
 
Полпозишън по улиците на Монако е по-важен от всеки един друг в календара. През 2006 г. битката в събота е особено напрегната, Шумахер е записал най-доброто време пред Фернандо Алонсо. В последния му бърз тур обаче, става ясно, че няма да може да подобри резултата си, докато отзад испанецът лети. Шумахер нарочно заема грешната траектория в последния завой и неговото Ферари блокира тясното трасе. Резултатът: жълти флагове слагат край на обиколката на Нандо и подаряват първото място на Михаел. Стюардите обаче не му прощават и го изпращат в дъното на колоната в неделното състезание. 
 
Монако 2010 
 
След завръщането си на същата писта четири години по-късно, Шумахер е нападнат от журналисите за действоята си през 2006 г. Той слага точка на тези критики като дава основание за нови такива. На трасето кола за сигурност дава възможност на матршалите да изчистят останки от сблъсък назад в колоната. Михаел се оказва зад стария си враг Алонсо. Сейфтикарът остава до последната обиколка, но за да позволи на победителя Марк Уебър пръв да види карирания флаг, се прибира в последния завой. Михаел разбира това като покана за изпреварване на испанеца и го прави със смела маневра метри преди финала. 20-секундно наказание го изкарва извън първите десет.

Коментари



Вашият коментар

Последвай ни: