Разкаяният заместник-директор на „Уилямс“ Клер Уилямс се появи пред журналистите, отразяващи „Формула 1“ в Барселона, и призна, че отсъствието на отбора от тренировките през първите два дена на фона на ожесточените спекулации е било „смущаващо“.
Но Клер Уилямс, която ръководи някогашния велик английски тим, каза, че няма да коментира какъв е бил проблемът във фабриката в Гроув.
Тя сподели пред финландската телевизия Ем Ти Ви: „Не беше само едно нещо, но няма да говоря публично за това.“
„Трябва да фокусираме цялата си енергия в тези тестове.“
Болидът „FW42“ на „Уилямс“ най-сетне се появи в сряда, като закъсняваше с 8 секунди от най-добрите резултати.
Много наблюдатели определиха семплия външен вид и конструкция на колата, както и закъснението за тестовете в Барселона, като знак, че тимът изпитва финансови проблеми, но Клер Уилямс отхвърли това:
„Няма нищо общо с липсата на пари. Става въпрос, че колата не беше готова навреме.“
„Първо искахме да направим пробни тестове, но открихме, че няма да можем. Частите просто не съвпадаха както очаквахме.“
„Но няма да разкривам подробности защо се е случило. Трябва все още да анализираме защо се е случило и да направим всичко възможно това да не се случва отново.“
„Нямаме извинение. Всички други отбори завършиха колите си навреме, както правехме и ние в последните 40 години. Смущаващо е, че закъсняхме толкова много.“
Уилямс добави: „Мога само да се извиня на феновете и на нашите пилоти. Много сме разочаровани.“
Тя каза, че тимът трябва да „живее с тези компромиси“ преди сезон 2019, като „Уилямс“ отчаяно се нуждаят да се изтласкат от дъното.
Клер Уилямс отхвърли слуховете, че „Уилямс“ няма да се състезават с две коли в Австралия:
„Гарантирам, че не само ще имаме две коли в Австралия, но и резервно шаси и достатъчно резервни части.“
„Последните няколко дена бяха меко казано ужасни за нас, но най-накрая имаме кола на пистата и можем да започнем работа.“
Един от най-големите слухове, които се появиха по време на забавянето, е, че техническият директор Пади Лоу може да бъде уволнен. Всички ангажименти на Лоу към пресата по време на тестовете в Барселона бяха отменени.
Клер Уилямс заяви: „Не обръщах внимание на всички спекулации, но няма да хабим енергия да се обвиняваме или да си показваме кирливите ризи пред всички.“
Във връзка с Пади Лоу, Уилямс каза, че той ще „концентрира цялата си енергия, за да въведе колата във възможно най-доброто състояние, вместо да отговоря на трудни въпроси от страна на медиите.
В началото на седмицата сайтът „Дъ Джъдж 13“ цитира анонимен имейл от източник, близък до Гроув:
„В края на миналата година всички мениджъри на производствените отдели бяха уволнени след вътрешно разследване.“
„Разбира се, всички обжалваха и получиха обезщетение, без да имат ограничение къде може да започнат работа.“
„Висшето ръководство се опитва да въведе ново работно време, но служителите отказват да работят повече от определеното за стандартната им смяна време като протест срещу промените. Така че не е изненадващо, че колата не е довършена и не участва на тестовете.“
Твърди се, че Пади Лоу е в немилост пред ръководството на „Уилямс“, като всички пръсти са насочени към техническия директор на отбора, тъй като се смята, че бившият директор в „Мерцедес“ е причината за забавянията.
Според източници, близки до „Уилямс“, частите за спирачната система не са били конструирани правилно и не са съвпаднали по време на сглобяването на колата. Смята се, че компонентите от окачването също не са съвпадали. Доставчиците също не са се справили навреме с доставката на необходимите части, което е било причинено отчасти и от късната поръчка от страна на „Уилямс“, което кара хората да мислят, че има проблеми с паричния поток в тима.