Отборът на „Ливърпул“ достигна толкова далече в сделките си извън терена и печалбата си от търговия в последните две години, че „Найк“ и „Ню Баланс“ – две от най-големите компании за спортно облекло в света, в момента се борят за „Ливърпул“ в съда.
Като се имат предвид усложненията и неизвестните в съдебната битка, ситуацията е трудно да бъде разбрана, като има много фактори, които съдията трябва да прецени, преди да вземе решение.
„Найк“ са предпочитаните партньори за нова сделка със своята оферта от 30 милиона паунда плюс 20% от печалбата, както е обяснено в туитър от журналиста на „Мирър“ и специалист по футболни финанси Мо Чатра, като сделката е смятана за много по-добра заради достъпа на „Найк“ до китайския пазар – област, в която мърсисайдци искат да се развият.
Въпреки това „Ню Баланс“ смятат, че имат правото да дадат същата оферта като част от предишната си сделка с „червените“.
Мо Чатра сподели в туитър в петък: „Делото във Върховния съд между „Ню Баланс“ и „Ливърпул“/“Найк“ започна днес и разкри интересна информация. За мен най-интересната информация беше, че през този сезон ще бъдат продадени 2.9 милиона фланелки. Този факт поставя сделката с „Найк“ в нова светлина за мен.“
„Ако „Ливърпул“ спечелят делото и преминат към „Найк“ през следващия сезон, би било разумно да се очаква, че продажбата на фланелки ще се увеличи, като се има предвид тяхното много по-силно присъствие на пазара и маркетингови възможности. Нека да приемем, че ще има 10% увеличение в продажбите, до 3.2 милиона, което е консервативно предположение.“
„Ако средната цена на фланелка е 70 паунда (включвайки надписите, буквите за имената, и т.н.), това прави брутни продажби на стойност 224 милиона паунда. „Ливърпул“ са договорили 20% от нетните продажби (това са брутните продажби без върнатите продукти и намаленията). На тази база няма да сгрешим, ако предположим, че нетните продажби ще бъдат поне за 200 милиона паунда.“
„20% от тези нетни продажби се равняват на 40 милиона паунда. Ако към това се добавят гарантираните 30 милиона паунда, то печалбата на „Ливърпул“ от сделката с „Найк“ ще бъде 70 милиона паунда, и това е преди печалбите от другите дрехи и обувки да бъдат взети предвид.“
„Ако „Найк“ успеят да произведат добра и продаваема линия от облекла, които не са фланелки, като дрехи с качулки, анцузи, шапки, бутонки, маратонки и т.н., то тогава „Ливърпул“ ще спечелят много повече от 40-те милиона, които ще спечелят от фланелки.“
„При този случай въобще не е странно, че някои прогнози изчисляват печалбата на „Ливърпул“ от сделката с „Найк“ на почти 100 милиона паунда; тази сума е абсолютно постижима, ако клубът продължи да бъде успешен, печели трофеи и добави спонсорирани от „Найк“ футболисти към състава си.“
„Обратната страна на това е, че ако съдбата не е благосклонна към клуба след, да речем, пет години, тогава продажбите на стоките, произведени от „Найк“, неизбежно ще спаднат. Ако това се случи, то прогнозираната печалба ще падне, най-вероятно в региона от 50-60 милиона паунда.“
„Въпреки това отборът на „Ливърпул“ определено е убеден, че ще продължи да печели и ще увеличи последователите си в развиващи се пазари като Китай и Индия. Само заради по-силните позиции на „Найк“ на тези пазари „Ливърпул“ са убедени, че ще увеличат значително продажбите на фланелки над 2.9 милиона броя.“
„Това ме води до днешните събития в съда. Беше лош ден за „Ню Баланс“. Те бяха показани като компания с лоша преценка за глобалното си представяне, липса на ясна вътрешна насока и почти налудничави цели за дистрибуция, за да удовлетворят „Ливърпул“.“
„Що се отнася до последната точка, фактите за броя магазини, които „Ню Баланс“ са осигурили за продажба на стоки на „Ливърпул“, само доказват това, което казах миналата година, че сегашната сделка на клуба с „Ню Баланс“ е лоша. Наистина, техният мащаб не съвпада със сегашния статус на „Ливърпул“.“
„Не е изненадващо, че „Ню Баланс“ пренесоха борбата в съда. Прогнозирам, че между пет и осем процента от оборота на компанията се дължи на „Ливърпул“, така че загубата на такъв важен клиент ще намали печалбата и цената на акциите на фирмата.“
„Очаква се да станат ясни повече неща в началото на следващата седмица, но ако може да се направи въобще извод от първия ден, то „Ливърпул“ и „Найк“ изглеждат в добра позиция да триумфират накрая. Ако и когато това се случи, на базата на информацията, която беше разкрита днес, партньорството с „Найк“ ще промени правилата на играта за „Ливърпул“.“