Журналистът на „Мирър“ и футболен финансов експерт Мо Чатра за съдебната битка между „Ню Баланс“ и „Найк“

от Валентин Апостолов | четвъртък, 24 октомври 2019 | 10:22

„Още наблюдения и мисли за продължаващия процес на „Ливърпул“ и „Найк“ срещу „Ню Баланс“ в съда.“

„Информацията, която беше разкрита вчера и днес, донесе още един обрат в делото, засягащо любовния триъгълник между „Ливърпул“, „Ню Баланс“ и „Найк“. Най-забележителен е фактът, че през сезон или финансова година 2018-2019 „Ливърпул“ са спечелили 64 милиона паунда от партньорството си с „Ню Баланс“.“

„Беше разкрито, че фланелките за сегашния сезон са на път да бъдат продадени в 2.9 милиона екземпляра, което е увеличение с 59% в сравнение със сезон 2018-2019. Това означава, че фланелките от изминалия сезон са били продадени в малко повече от 1.8 милиона бройки.“

„Базираните в Мърсисайд медии преди съобщиха, че сделката с „Ню Баланс“ е донесла на клуба 45 милиона паунда през сезон 2017-2018, като беше съобщено навсякъде преди това, че когато беше подписана сделката с „Ню Баланс“ през 2015-а година, тя беше на стойност 28 милиона паунда. Това ясно показва, че „Ливърпул“ вземат процент от продажбите.“

„Това най-вероятно разяснява защо през сезон 2017-2018 клубът печели 45 милиона паунда, а през сезон 2018-2019 печели 64 милиона паунда, макар през последния сезон да се включва най-вероятно бонус за спечелването на „Шампионската лига“.“

„Като се има предвид, че продажбите на фланелки ще се увеличат с 59% между изминалия и сегашния сезон, може да се направи разумно предположение, че сделката с „Ню Баланс“ ще генерира печалби над 70 милиона паунда този сезон, като е възможно това дори да е повече от 79-те милиона паунда, които „Манчестър Юнайтед“ печелят от „Адидас“.“

„Това предполага, че значителното увеличение на приходите при сделка с „Найк“ няма да бъде толкова по-голямо, въпреки че клубът информираше журналистите от януари насам чрез различни истории, че точно това ще се случи.“

„Всъщност, макар двете сделки да са структурирани по различен начин, крайният резултат носи почти едни и същи печалби за „Ливърпул“; предполагам, че „Ливърпул“ смятат, че сделката с „Найк“ има по-голям потенциал за растеж, отколкото тази с „Ню Баланс“.“

„Докато сме все още на темата, интересно е да се отбележи, че „Ню Баланс“ са на път да продадат 2.9 милиона фланелки чрез 4000 магазина (физически или онлайн), докато „Найк“ предполагат, че ще продадат същия брой фланелки чрез 8000 магазина през следващия сезон. Смятам, че това е консервативна прогноза.“

„Ако оставим това настрана, последните два дена в съда показаха, че „Ливърпул“ не е провел правилно разговорите с производителите на спортни облекла, като определени аспекти от тези преговори е трябвало да бъдат по-добре проведени от Били Хоугън.“

„В края на краищата всичко опира до това дали наистина „Ню Баланс“ могат да предложат същата сделка като „Найк“ и дали „Ню Баланс“ са получили разумна възможност да подготвят същата оферта. Всичко може да се случи, но подозирам, че какъвто и да е изходът, „Ливърпул“ ще си партнират с „Найк“ в края на краищата.“

Коментари



Вашият коментар

Последвай ни: