През този шампионат тимовете и пилотите нададоха глас за промяна в техническия и спортния регламент на надпреварата, може би повече от всеки друг сезон.
Това доведе до промяна, след като шефовете във „Формула 1“ решиха да въведат елиминационна система в квалификациите. Тя получи само критики обаче и беше отменена след две състезания.
Проваленият експеримент отново повдигна темата дали обърнатата стартова решетка има място във „Формула 1“, въпреки че това постави феновете на класическия вариант на автомобилната надпревара нащрек.
Саймъндс смята, че подобна промяна поне би накарала „Формула 1“ да наложи технически регламент, който да помогне на болидите да се изпреварват по-често:
„Това ще помогне, просто ни трябва стимул да го направим“.
„Ако променим нещата и кажем „независимо колко ти е добра колата, ще трябва да се справиш с турбулентния поток, защото ще стартираш от средата на стартовата решетка“, конструкторите може да си кажат „значи най-добрата кола, която мога да направя, е тази, която е най-бърза както на чиста писта пред мен, така и ако се движи в турбулентен поток.“
Пат Саймъндс призна също така пред „Скай Спортс Еф Уан“, че най-вероятно отборите ще се опитат да повлияят негативно върху аеродинамиката на автомобилите зад тях:
„За съжаление най-вероятно ще се опитаме да развалим аеродинамиката на колата зад нас, тъй като сме състезатели и обичаме да се надпреварваме.“