Бившият главен инженер по представянето на болида на „Уилямс“ Роб Смедли смята, че два основни недостатъка възпрепятстват развитието на английския тим.
Британецът, който беше състезателният инженер на Фелипе Маса, преди да се присъедини заедно с бразилеца към „Уилямс“ през 2014-а година, напусна поста си след края на миналия сезон, за да прекара повече време със семейството си.
Той наблюдава отстрани как ситуацията в „Уилямс“ се влоши още повече през тази година, като отборът е последен в класирането и е по-бавен от останалите тимове.
Смедли сподели първоначалните си впечатления от представянето на „Уилямс“ в списание „Мотор Спорт“:
„Въведохме много нови инженерни практики, но следващият етап в развитието трябваше да бъде инвестицията в научната и развойната дейност, но това така и не се случи.“
„Ако искаш да бъдеш истински конструктор, трябва да имаш това ниво на инвестиции, или ще бъдеш задминат, независимо колко са ти добри хората.“
Финансовата ситуация е едно от нещата, за които се говори най-много във връзка с „Уилямс“, които трябваше да се справят с напускането на Ланс Строл и финансовата помощ, която осигуряваше.
Въпреки това Смедли намекна, че част от вината трябва да бъде поета и от ръководството на отбора:
„Не искам да посочвам конкретен човек, но е ясно, че са били взети няколко лоши решения, които са довели тима до това състояние.“
„Това наистина е жалко.“
„Уилямс“ са единственият отбор без точка през 2019-а година, като последното класиране в топ 10 се случи на „Монца“ миналата година, благодарение на Строл и Сергей Сироткин.