През сезон 2011 се забранява горния елемент на задното крило да има допълнителни отвори които продължават настрани извън 15 сантиметровата зона която се намира в центъра на крилото.
Тези процепи работеха в комбинация с "F-duct" системата, която много от отборите използваха този сезон.
През следващия сезон се забраняват подвижните предни крила и се въвежда подвижен елемент в задното крило. Горният елемент на задното крило ще може да се управлява от пилота.
С промяната на позицията на задното крило се очаква да се увеличат възможностите за изпреварвания. С тази идея беше въведено и промяната на ъгъла на атака на предното крило, но се оказа, че когато автомобилите се движат близо един зад друг, не може да се извлече полза от промяната на ъгъла на предното крило.
Пилота може да използва подвижното крило по два начина:
– по време на свободните тренировки и квалификациите, пилотите могат да променят ъгъла на крилото без ограничения.
– по време на състезание, системата може да бъде използвана, само на точно определени прави участъци на всяка писта. Очаква се този участък да започва няколко стотин метра след началото на правия участък и да приключва там, където е зоната за спиране за следващия завой. Целта на това ограничение, е необходимостта автомобилите се движат с голяма скорост, когато се отнема притискането чрез промяната на ъгъла на крилото. Системата ще може да се използва след като са направени две обиколки след старта на състезание или рестарт след появяване на кола за сигурност. Пилота ще знае, че може да манипулира ъгъла на задното крило, като бъде известен от рейс контрола със сигнал, който ще се покаже на волана. Промяната на ъгъла ще е възможна, само ако пилота е на по-малко от една секунда зад друг автомобил. Пилота отпред пък няма да има възможност да променя ъгъла на крилото, за да се защити от атаката на следващия го пилот, освен ако той самия не е на по-малко от секунда зад друг автомобил. Крилото се завръща до оригиналната си позиция в момента, в който пилота натисне педала на спирачката.
Ако Фернандо Алонсо разполагаше с подобна система в съсртезанието в Абу Даби, той би изпреварил с лекота Витали Петров и може би щеше да бъде шампион за 2010.
Разбира се, никой не знае, дали системата наистина ще работи, така както се предвижда в момента.
Коментари