“Заубер” публикува следното интерво с ръководителя на отбора.
Съжалявате ли, че закупихте обратно отбора?
Петер Заубер: Не, никога. И никога няма да съжалявам въпреки, че знам, колко трудна задача е да запазя отбора в добро състояние. Ние преодоляхме всяко препятствие по пътя си тази година и съм сигурен, че всеки член на отбора е горд с това, което постигнахме.
В началото на сезона отбора не се развиваше добре, какво се случи?
Петер Заубер: Наистина беше много трудно. Колата не само, че беше бавна, но и не беше надежна, което не е типично за този отбор. Освен това, както често става във спорта, нямахме късмет. Това освен, че беше дразнещо, направи и разговорите ни със евентуални нови спонсори много трудни.
След Гран При на “Валенсия” обаче, нещата се промениха. Какво стартира тази промяна?
Петер Заубер: През април, Джеймс Кей зае позицията на Технически директор и постигна фантастични резултати за много кратко време. Той и екипът му успяха да идентифицират слабостите на автомобила и направиха ясен план за подобрения.
Идеите и решенията им имаха положителен ефект и след като за първите осем състезания бяхме спечелили само една точка за титлата на конструкторите, в следващите осем добавихме 36 точки. Плюс още седем в последните три състезания. Факта, че успяхме да намерим изход от такова трудно положение по средата на сезона показва какъв е духа на нашия отбор.
След състезанието в Сингапур сменихте един от пилотите си. Бихте ли повторили тази смяна?
Петер Заубер: Да, бих. Нямахме представа докъде бяхме стигнали с развитието на колата. И двамата пилоти бяха нови в отбора ни, ние не ги познавахме и не знаехме колко добра е нашата кола. Нямахме надежна обратна връзка. Това наложи смяната на Педро Де Ла Роса с Ник Хайфелд. Ние познаваме Ник добре след като работихме заедно много години.
Щастлив ли сте да имате пилот като Камуи Кобаяши?
Петер Заубер: Камуи вдъхнови всички в нашия отбор. Неговия свеж, атакуващ стил просто слага усмивка на лицето ти. Феновете също го харесват. Убеден съм, че има какво да покаже за в бъдеще. Когато подписвах с него преди година имах някои критични коментари от експерти, но интуицията ми казваше, че той е нещо специално. Удоволствие е, да го имам в отбора си.
За следващата година пилотите ви са: Камуи Кобаяши – само с една година опит във Формула 1 и новакът Серхио Перез. Не е ли това твърде рисковано?
Петер Заубер: Убеден съм, че сме в добра форма за следващия сезон. Камуи напредна значително тази година, що се касае за техническата страна на нещата и аз не се съмнявам, че ще продължи да се развива в тази посока. За Серхио е важно да се учи бързо. По същия начин, както Камуи се учеше от Педро и Ник. Плюс това, една от най-добрите години на Заубер е 2001, когато пилотите ни бяха Ник Хайфелд, който имаше само една година зад гърба си и новакът Кими Райконен.
Това означава ли, че Камуи Кобаяши ще бъде пилот номер 1 във вашият отбор?
Петер Заубер: В нашия отбор няма пилот номер 1. Пилотите ни получават еднакво внимание във всеки един смисъл. Разбира се, очаквам от Камуи да играе основна роля с опита, който има.
Как върви разработката на новия ви автомобил за 2011?
Петер Заубер: Разработката на “Sauber C30 – Ferrari” за момента се движи по план. Джеймс Кей е доказал, че може да прави бързи атомобили. Разбира се промените за новия сезон – новия доставчик на гуми, забраната на двойните дифузьори, настройващите се задни крила и възможността за използване на “KERS” прави разработката на автомобила голямо предизвикателство.
Много се изписа за това, че отбора е обявен за продажба, каква е ситуацията в момента?
Петер Заубер: Аз притежавам 100% от отбора и за момента нямам никакви планове го продавам. Партньорството ни с “Телмекс”, което влиза в сила от 1-ви януари 2011 година, не включва притежание на акции и е чисто спонсорско споразумение.
Колко дълго ще останете начело на отбора?
Петер Заубер: Преди година казах, че не бих искал да съм на питуола, когато съм на седемдесет. Все още мисля така, а в момента съм на шестдесет и седем. За мен е важно да осигуря финансова стабилност на отбора, за да можем да се развиваме и да постигаме по-добри резултати. Когато това е факт, смятам, че ще е време да се оттегля.