“Лотус” срещу “Лотус” – продължение

от журналист.бг | сряда, 22 декември 2010 | 08:22

image
Както вече стана ясно, следващият сезон ще започне с “Лотус” с двигател на “Рено” и “Рено” с главен спонсор “Лотус”. 
 
Спонсор на отбора на “Рено” ще бъде “Лотус Груп” – британската компания за производство на автомобили е собственост на малайзийския производител на автомобили “Протон”.
 
Отбора на "Лотус Рейсинг", който вече се нарича "Team Lotus", след като собственика на отбора Тони Фернандес закупи името от Дейвид Хънт, пък сключи договор за използването на двигателите на френската марка. "Лотус Груп" от своя страна, отнеха лиценза на Фернандес да използва името "Лотус".
 
Ако погледнем назад за да си припомним присъствието на "Лотус" във "Формула 1", ще трябва да се върнем в далечната 1954 година, когато създадения от Колин Чапмън (основателя и на автомобилната компания "Lotus") отбор с име "Team Lotus" участва за първи път във "Формула 1". Отбора има три конструкторски титли – през 1963, 1968, 1978 година. Пилоти на автомобилите са били легендите Джим Кларк, Айртон Сена, Марио Андрети, Емерсон Фитипалди. Последното появяване на отбора на пистата е било през 1990 година под името "Camel Team Lotus". 

Що се отнася до легендарния отбор “Team Lotus”, ето какво заяви главния изпълнителен директор на "Лотус Груп",  Дани Бехар:
“Ние не казваме че сме “Team Lotus” и няма да бъдем. Този отбор има славно минало и трябва да остане там.”

В следващо интервю, обаче, той заяви:
Искам да изкажа моето уважение към отборите новаци, които имат смелостта да изградят отбор от нулата, но ние вярваме, че името “Лотус” принадлежи на предните места от стартовата решетка на “Формула 1”. Въпреки че тимът от Хингам (отборът на Тони Фернандес, сега “Тийм Лотус”) бе най-добрият между новите отбори, делят ги години да се представят по начин, който съответства на наследството и историята, отставена от името “Лотус”. “Lotus Renault GP” са способни да отговорят на предизвикателството и ще върнат името “Лотус” там, където трябва да бъде – в предните редици на “Формула 1.”
Дани Бехар

Как “Лотус Груп”, които нямат претенции към легендарния отбор “Лотус” и нямат никакъв опит във “Формула 1”, говорят за завръщането на марката “Лотус” “там, където трябва да бъде”?

Едновременно с това стана ясно, че “Лотус Груп” предложили да купят отбора на Тони Фернандес, но той им дал оферта три пъти по-висока от цената на сделката им с “Рено” – което значи около 60 милиона паунда.
Тони Фернандес отрече да са били разменяни каквито и да било оферти.

Вероятно, понеже не се е стигнало до споразумение, “Лотус Груп” решават да станат спонсор на “Рено”. Естествено, това носи неприятното последствие, че автомобилът ще продължи да бъде разпознаван като “Рено”, защото ще се запази името на производителя на шасито. За да се промени името, трябва да са съгласни всички отбори. Ако решат да променят името без съгласието на отборите, това означава да загубят около 50 милиона долара приходи, свързани с “Renault F1 team” и да започнат отново като отбор, които се бори да бъде в “Първата колона”, както се наричат отборите, които са завършили в първите 10 на шампионата на конструкторите поне два пъти в последните три години. Всичко това няма много смисъл и затова “Протон”, извинявам се “Лотус Груп”, се решават на варианта със спонсорство.

И така, “Лотус Груп” смятат да върнат името “Лотус” там, където му е мястото, като боядисат автомобил на “Рено” в черно-златната схема на бившия тютюнев производител “John Player & Sons”, сложат логото си отпред, a собствениците на отбора са компании от Люксембург и Малайзия. Остана да прекръстят Кубица на Фитипалди, за да затвърдят приликата с легендарния отбор.

От друга страна – да направиш нов отбор и да построиш първата си кола, като й сложиш името на отбора, което си закупил с лиценз, не те прави много повече “Лотус”, каквото и да твърди Тони Фернандес.

Коментари



Вашият коментар

Последвай ни: