Михаел Шумахер оправда слабото си представяне през сезон 2010 с проблеми в автомобила си, които съотборникът му Нико Розберг не е имал.
В откровено интервю пред “Auto Motor und Sport” германският пилот разкри разочарованието си.
“Как мислите, че се почувствах?”, каза седемкратният световен шампион.
“Имаше много въпросителни през сезона, които съм сигурен, че няма да съществуват през 2011 г.”
Шумахер се завърна във Формула 1 след тригодишна пауза, но почти през целия сезон съотборникът му Нико Розберг бе по-бърз от него.
Шумахер каза, че в много състезания, в които е бил значително по-бавен от Розберг, се оказвало в последствие, че е имало проблеми в автомобила.
“Имаше случаи, в които изпускателната система прогаряше дупка в пода на автомобила и това значително намаляваше силата на притискане.
В други случаи, системата ‘F-duct’ се повреждаше и действаше както на правите, така и в завоите, и отново намаляваше сцеплението.”
Шампионът се оплака и от гумите “Бриджстоун”, които се различавали “от комплект до комплект” , както и от тенденцията им да имат по-лошо сцепление в предната част на автомобила – поведение, което Шумахер не харесва.
Недоволството на Шумахер нарасна през сезона и той поискал от Рос Браун и Норберг Хауг да направят публично изявление, свързано с проблемите на автомобила и неговите резултати.
В допълнение германецът също признава, че проблемите не са били единствената причина за слабото му представяне.
“Бях извън пистата три години. И вече не съм на 25, а на 41. Колата не беше добра и в комбинация с гумите не беше лесно да карам по начина, по който ми се искаше.”
“Аз спирам много късно и се опитвам да мина през завоя възможно най-бързо – с гумите, които имахме този сезон, това не беше лесно.”
Темпото на автомобилите на “Мерцедес” беше много по-слабо от това на “Макларън”, “Ферари” и “Ред Бул” – пилотите на немския отбор не успяха да спечелят нито една победа през 2010 г. За сравнение – “Brown GP” спечели девет състезания през 2009 г. и спечели титлата при конструкторите.
И Рос Браун и Шумахер вярват, че ще бъдат много по-конкурентоспособни през следващия сезон.
"Това, разбира се, не означава, че ще имаме възможност да се борим за титлата през 2011 г.", добави немският пилот.
Коментари