След дълга борба с рака, на 64 години почина Том Уолкиншоу. Той започва кариерата си в автомобилния спорт като механик, след което става пилот и основава собствен отбор “Том Уолкиншоу Рейсинг” (TWR). Като първи пилот на собствения си отбор става шампион в Европейския шампионат за туристически автомобили през 1984 г., с модифицирания Jaguar XJS.
В края на 80-те години Уолкиншоу сключва партньорство с “Ягуар” и участва в Шампионата на спортните прототипи (група ‘C’). 24-те часа на Льо Ман, 24-те часа на Дайтона, 12-те часа на Себринг, 1000 км на Нюрбургринг, 1000 км на
Монца са само някои от състезанията, които влизат в календара на шампионата. Благодарение на компанията на Уолкиншоу е разработен спортният автомобил.
Отборът TWR Jaguar печели шампионата през 1987, 1988 и 1991 година и побеждава на 24-те часа на Льо Ман през 1988 и 1990 година.
Междувременно партньорството с “Ягуар” дава възможност на TWR да произведе няколко супер спортни автомобила, сред които Jaguar XJR-15 (шосейна версия на състезателния автомобил, с който TWR Jaguar се състезава в група ‘C’),
Jaguar XJ220 и Aston Martin DB7 – автомобилът, с който британската марка се завърна към живот. Volvo C70, Saab 9-3 Viggen и Renault Clio V6 също бяха разработени от компанията на Уолкиншоу.
Великолепният британски автомобилен дизайнер Иън Калъм работи за TWR и е създал дизайна на Aston Martin DB7, който остава едно от най-известните му творения.
В средата на 90-те, Уолкиншоу влиза във
Формула 1 в отбора на “Бенетон”.
Михаел Шумахер и Рос Браун по това време също са в отбора, който печели титлата при конструкторите през 1994 година. След “Бенетон”, Уолкиншоу се мести в “Лижие”, но след като не успява да купи част от отбора, го напуска и купува отбора “Ероуз”. Успява да привлече Деймън Хил за първи пилот, но въпреки че Хил почти успява да спечели победата на “Хунгароринг” през 1997 година, отборът продължава да има проблеми с привличането на спонсори.
2002 година се оказва последна за отбора и повлича “TWR” към банкрута.
Уолкиншоу остава с малка компания за тунинговане на автомобили “Walkinshow Performance” и със състезателен отбор в Австралия.
Последните години от живота си прекарва в ръководене на клуба си по ръгби “Premiership Rugby”.
“Той бе човек с голямо сърце, който влагаше всичко, което имаше, в моторните спортове. Обичаше състезанията и обичаше да прави бизнес”
Деймън Хил
Коментари