Пилотът на „Уилямс“ Валтери Ботас е ключът към приключването на „сезона на киселите краставички“ във „Формула 1“ за 2017-а година.
Това твърди германското издание „Ауто Мотор унд Шпорт“, но може да се каже, че Нико Хюлкенберг от „Форс Индия“ е друг ключов играч при разплитането на слухове в автомобилната надпревара.
Според последните твърдения в медиите, германецът е намерил начин да прекъсне договора си с „Форс Индия“ и може да подпише тригодишен договор с „Рено“.
„Форс Индия“ смятат, че това няма да бъде правилното решение за 29-годишния пилот.
Спортният директор на отбора Отмар Шафнауер каза: „Ще бъде глупаво да караме пилот да кара за нас, ако не иска.“
„Смятам, че ще бъде неблагоразумно, ако Нико напусне. Ние сме четвърти в шампионата, а къде са „Рено“?“
Смята се, че „Рено“ искат още и Валтери Ботас за следващия сезон, независимо че финландецът е близо да остане с „Уилямс“. Двете страни обаче спорят за продължителността на договора, като Ботас иска сделка само за една година.
Получавайки дългосрочно предложение от „Рено“, Ботас може да се присъедини към Хюлкенберг към френския тим и да напусне „Уилямс“.
Според неназован директор от „Уилямс“, това може да се окаже голям удар върху отбора.
Директор сподели: „Ще имаме голям проблем.“
„От пилотите, които са налични, няма такива, които могат да водят тима напред.“
Има пилоти, които предлагат интересна опция с парите, които ще донесат от своите спонсори – Филипе Наср, Естебан Гутиерес, Джолиън Палмър и подкрепяните от „Мерцедес“ Паскал Верлайн и Естебан Окон.
Данийл Квят е свързван с „Форс Индия“ и „Заубер“, а Кевин Магнусен може да кара в „Хаас“ през следващия сезон.