Себастиан Фетел направи добър старт и въпреки, че бе под напрежение от връхлитащия го отляво Хамилтън имаше смелостта да се втурне пред него в първия завой.
Дженсън Бътън успя да стартира по-добре от Фернандо Алонсо, който зае четвърта позиция, следван от Марк Уебър.
Кола на сигурност излезе на трасето секунди по късно, когато Михаел Шумахер се завъртя, Витантонио Люци не можа да избегне удара и се вряза в автомобила на немския пилот. Завъртането на Шумахер бе предизвикано от опита му да изпревари съотборника си Нико Розберг от външната страна на един от завоите, но не бе причинено от контакт между пилотите.
Докато организаторите изчистваха отломките от двата автомобила, Витали Петров, Хайме Алгерсуари, Нико Розберг и няколко други пилоти на по-задни позиции използваха наличието на кола за сигурност на пистата за да влязат в бокса и да сложат по-твърдата смес гуми.
По-късно, това действие ще окаже решаващо значение за изхода на състезанието.
След прибирането на автомобила за сигурност се видя, че Уебър не може да поддържа темпото на съперниците си със най-меката смес гуми и влезе във бокса в 12-тата обиколка. Това го изпрати на 16-та позиция, зад пилоти които вече бяха влезли за свежи гуми. Пред Уебър се оказа Хайме Алгерсуари от дъщерния екип "Торо Росо – Ферари", който две обиколки по-късно просто направи път на австралиеца.
Ферари реагираха, като изпратиха Фелипе Маса в бокса, с идеята да излезе пред Уебър и да го блокира. Тактиката им не излезе успешна и Фелипе се оказа на позиция зад Хайме Алгерсуари с "Торо Росо – Ферари" и до края на състезанието не успя да мине по-напред.
В следващата обиколка "Ферари" извикаха във бокса Фернандо Алонсо, който излезе пред Марк Уебър, но зад "Рено"-то на Витали Петров и остана там до края на състезанието, въпреки опитите които предприе за изпреварване, които доведоха до това, че автомобила му напусна трасето на няколко пъти.
Фетел, Хамилтън и Бътън останаха на пистата с надеждата да натрупат преднина пред Камуи Кобаяши и Робърт Кубица.
"Макларън" в един момент видяха, че разликата не се натрупва толкова бързо и извикаха Хамилтън в бокса, който излезе зад Кубица. На първа позиция в този момент бе Фетел, следван от Бътън, Кобаяши и Кубица.
"Ред Бул" използваха момента в който Хамилтън бе задържан от Кубица и извикаха Фетел в бокса. Междувременно Бътън направи най-бърза обиколка, а Кубица изпревари Камуи Кобаяши. Хамилтън също се справи със японеца и отново се оказа зад "Рено"-то на полският пилот.
Фетел излезе на втора позиция зад Бътън, който направи много бързи обиколки с гуми, които вече би трябвало да са в много лошо състояние. След 36-тата обиколка темпото му започна да спада, но "Макларън" го извикаха в бокса чак в 39-тата обиколка. 39 обиколки в състезателно темпо, два пъти най-бързи обиколки със гуми супер софт – това отново доказва колко добре може да се грижи за гумите си Дженсън Бътън. Ако "Макларън" го бяха извикали в бокса няколко обиколки по-рано, Бътън имаше реален шанс да излезе на позиция пред Хамилтън.
Двама от претендентите за титлата – Хамилтън и Алонсо бяха блокирани зад автомобилите на "Рено". Третата позиция на Кубица и губещия време зад Петров Алонсо позволиха на поляка да влезе в бокса в 46-тата обиколка и да излезе пред Нико Розберг. 10 обиколки преди края шампионската титла на Алонсо започна да се изплъзва – той бе на 7-ма позиция, зад автомобилите на Петров, Розберг и Кубица.
По това време състезателния инженер на Алонсо се опита да го окуражи, призовавайки го да покаже таланта си, но испанеца така и не успя да го направи.
Марк Уебър остана на осма позиция до края на състезанието и се нареди на трето място в крайното класиране.
Фетел пресече първи старт-финалната линия, следван от двата автомобила на "Макларън".
Витали Петров явно изненада неприятно "Ферари". През целия състезателен уикенд руснакът показа много добро темпо. Независимо от грешките, които Петров допусна в предишните състезания, устоя на натиска на Фернандо Алонсо и направи забележително състезание. Метри след финала Алонсо го избута към края на пистата и му показа юмрука си, явно ядосан. Руснакът в отговор му показа своите юмруци.
Време е да си спомним Голямата награда на Германия, където Фелипе Маса чу репликата на Смедли по радиото: "Алонсо е по-бърз от теб, можеш ли да потвърдиш, че разбираш това съобщение?" и отстъпи първото място, давайки предимство на Фернандо Алонсо. Днес, в последното състезание от сезона Алонсо бе принуден да кара 39 обиколки зад по-бавния Витали Петров, който великолепно защити позицията си и не отстъпи пред атаките на испанеца.
Така титлата при пилотите и титлата при конструкторите отиде при "Ред Бул".
Марк Уебър може само да съжалява за пропуснатата възможност, но той направи един страхотен сезон в "Ред Бул" и показа, че с добър автомобил е много бърз пилот.
Коментари