Ханс Гайст сподели, че руската Гран При край Москва е била забавена заради икономическата криза, но той се надява съоръжението да е завършено през 2012 година.
"50% от пистата е готова, мисля, че можем да очакваме да са готови през 2012", заяви Гайст пред Autosport.
Гайст заяви, че е наясно за интереса за провеждане на Гран При в България, Румъния, Южна Африка, Аржентина, още една Гран При в Китай, но призна, че не знае да има планове за провеждане на Гран При в Украйна.
Небезизвестна тайна е, че организаторите на Гран При срещат големи трудности. Говореше се, че Гран При на Унгария и Турция ще отпаднат от календара, защото не могат да покрият разходите си.
В този ред на мисли Гран При на България звучи като виц.
Варна, казват била най-подходяща да бъде домакин на Формула 1. Там поне няма да има проблем с настаняването на зрителите, защото хотели, както знаем по черноморието, бол.
Дуото Богдан Николов – Румен Петков, които застанаха начело на кампанията за Гран При на България са известни със "близките" си отношения и имат дълга съвместна история. Бившия вътрешен министър Петков е забъркан в не един и два скандала. Историята помни опита на Петков да забрани обиск във вилата на Богдан Николов – шеф на Българската федерация по мотоциклетизъм, който пък е арестуван по обвинение за трафик на крадени автомобили. Делото срещу Петков е замразено след, като той придобива депутатски имунитет. Петков помага на Николов да построи незаконна мотописта в местността “Кайлъка”. Следва построяването на още две незаконни писти в Натура-зоните "Обнова-Карамандол" и "Карлуковски карст". Така е то.
Кой знае защо, председателя на Българската федерация по автомобилен спорт Георги Янакиев някак си остана встрани от проекта и шумотевицата, вдигната от тандема Николов – Петков.
Според Жан Тод, Писта за Формула 1 ще струва на България около $200 – $300 милиона. Николов обаче заяви, че трасето ще бъде изградено на цена до $50 милиона и срок за изпълнение само година и половина с уточнението, че ще се използва летище "Доброславци" край София, като терена го дарява държавата и с това се изчерпва ангажимента и към идеята да станем участник в каймака на моторните спортове.
Така изведнъж пистата се оказа край София, за която казват, че расте и не старее, а не знам дали само на мен ми се струва, че расте, но не става по-чиста.
После типично по нашенски се заформи скандал със фирмата инвеститор, която публикува опровержение за намерението си да участва в проекта. След това, Министерство на икономиката пък публикува писмо, в което се казва, че все пак фирмата инвеститор проявявала "интерес".
В средата на септември любимецът на народа Румен Петков заяви, че "остава формално страните да се съберат на официално заседание и да обявят решението си". И това е то, пистата за Формула 1 ни е в кърпа вързана.
В края на октомври Богдан Николов обяви, че очаква да подпишат договор с Бърни Екълстоун до средата на декември. Стана ясно също, че пистата наистина ще я построим за година и половина и виждате ли, ще изпреварим руснаците, които според Николов трябвало да са готови през 2014.
В резултат на това единственото, което може да се очаква, е ценови бум на парцелите в Доброславци и баби със масички продаващи семки преди всяко състезание.
За всеобща изненада, Бърни Екълстоун отрекъл че ще идва в България в началото на декември. След което заявил, че няма нищо конкретно по проекта и се водят само дискусии.
Бум!
Game Over.
И как иначе, когато през 2014 ще стартира Гран При на Русия – един необятен пазар, към който е логично Бърни да се насочи. Следващата година стартира Гран при на Индия – също бързо развиващ се пазар, който няма как да бъде подминат. Да не забравяме завръщането на Гран При на САЩ, което ще се случи през 2012, в Остин, Тексас.
И така, простата сметка показва следното: Следващата година имаме 20 състезания в календара, което е максимума състезания в един сезон. Следват две нови Гран При в САЩ и Русия.
Как Николов – Петков са си въобразили, че някъде тук ще успее да се вмести България с нейното участие в Гран При?
Защо точно тези двама господа станаха главни движещи лица в кампанията за построяване на трасе за Формула 1 у нас? Типично за страната ни, хора, които са се провалили в очите на обществото с не един и два скандала, се появяват на сцената след година – две и невъзмутимо започват да играят новата си роля сякаш нищо не е било, загърнати във собствената си арогантност, оплетени в лъжите си, с “изчистено” минало, благодарение на новите си приятели.