"
Ферари" обявиха промени в инженерния си екип за да се предпазят от тактически гафове, като този в Абу Даби.
След като, шефа на отбора
Стефано Доменикали загатна за промени в екипа, от отбора в Маранело обявиха промените, които ще настъпят за сезон 2011.
Шефът на инженерите, Крис Дайер бе заменен от бившия инженер в "
Макларън" Пат Фрай. Новата роля на Дайер в отбора ще бъде ясна до няколко дни.
Пат Фрай бе шеф на отдела за развитие в "
Макларън".
Нещата не спират до тук – "
Ферари" също са привлекли бившия член на "
Ред Бул" и "
Макларън" – Нейл Мартин. Мартин идва при "кончетата" директно от "
Ред Бул", където 38 годишния англичанин бе главен стратег. Той има 11 години прекарани в "
Макларън", където е работил със Фрай. От 2001 до 2007, когато напуска "
Макларън" той бе ръководител на отдела за изследване.
После дойде офертата от "
Ред Бул", където отговаряше за състезателните стратегии. Договора му с "
Ред Бул" приключи на 31-ви май тази година. Необходимо е да мине половин година, преди той да може да подпише с нов договор, според споразумението между отборите, когато се наема бивш служител на друг отбор.
Мартин ще докладва директно на главния техничеки директор Алдо Коста, но няма да присъства на Гран При надпреварите, както правеше и в "
Ред Бул". Той ще бъде разположен в Маранело, където негова отговорност ще бъде обработката на данните, според това какво се случва по време на тренировка или състезание и ще предлага стратегии на екипа в бокса, тоест на Пат Фрай. Самия Фрай е началник на състезателните инжинери на пилотите, който за момента са Андреа Стела за
Фернандо Алонсо и Робърт Смедли за
Фелипе Маса. Фрай отговаря и за редица други отдели във "
Ферари", които се грижат за разработката на шасито на автомобила, двигателя, трансмисията, които му бяха възложени при идването му в Маранело.
Коментари