Ф1 2013: промените според Хед и Бърни

от журналист.бг | неделя, 02 януари 2011 | 07:23

image
Автомобилите ще имат много по-малки предни и задни крила, а пода на автомобила ще е със специална форма за да генерира притискане.
Ще използват 35% по малко гориво, ще бъдат малко по-бавни, по-трудни за каране, но изпреварванията ще бъдат по-лесни.
 
За новите правила се разчита на уважаваните дизайнери Патрик Хед и Рори Бърни –  това ще са най-големите промени от 1983-та година насам.
 
Предложението на двамата дизайнери ще бъде изпратено на дизайнерите на всички отбори във Фрмула 1, като те могат да предложат промени, които смятат, че трябва да бъдат направени.
 
Промените ще бъдат:
– много по-малки предни и задни крила
– много по-голяма степен от притискането на автомобила ще бъде създаванот пода на колата, сравнено със крилата 
– като цяло намалена сила на притискане на автомобила
– за да се постигне това, подът на автомобила ще бъде оформен по дължината си по подходящ начин, за да създаде притискаща сила. В момента, автомобилите имат напълно плосък под.
– средно всеки пилот кара около 70% от времето на пълна газ. Това време се планира да се намали на 50% с новите промени.
 
Основното изискване е, новите правила да направят изпреварванията по-лесни. Това е реално постижимо, тъй като ако притискането на автомобила се генерира в по-голяма степен от пода, когато той следва друг автомобил, силата на притискане няма да се нарушава от автомобила пред него, както се случва в момента, понеже притискането се генерира от крилата на автомобила.
 
Това би следвало да направи по-лесно пилотите да се преследват близо един зад друг и да направи изпреварванията възможни.
 
През 1982 бяха забранени подовете, които генерират притискане, защото автомобилите бяха станали опасни. Силата на притискане се получава, когато въздуха под пода на автомобила се вкара във "тунели", които го ускоряват. При ускорението на въздуха се получава зона на ниско налягане и така желаното притискане. Тогава  специалната форма на дъното на колата бе комбинирана със странични прагове които пречат на въздуха който се ускорява да излиза извън автомобила (на снимката в жълто). Тогавашните автомобили са генерирали голями нива на притискане и са постигали изключително високи скорости в завоите. Изключително опасни са били и ситуациите, когато автомобила се намира под влияние на голяма сила на притискане и изведнъж в следствие на контакт с друг автомобил той се отдели от пистата и генерираното притискане от пода се наруши – пилотите загубват контрол на колата и автомобилите стават неуправляеми. В новите правила използването на такива прагове е забранено. 

Коментари



Вашият коментар

Последвай ни: