Шампионът на Франция пое контрола над "
Монте Карло" след блестящ избор на гуми и перфектно каране в двата единствени снежни етапа – именно те преобърнаха класирането с главата надолу.
До четвъртък следобяд, шампионът
Юхо Ханинен доминираше по сухите асфалтови отсечки, с повече от 50 секунди преднина пред следващия го Петер Солберг. Солберг, Саразен и Лоикс се бореха за втората позиция, докато Бофие, Уилкс и Копецки – за петата.
Тежък снеговалеж на специалните етапи 7 и 8 завари водачите на колоната неподготвени и те пропаднаха на шеста и седма позиция, след като караха по заснежените етапи с гуми "интермедия".
Повечето пилоти сложиха гуми за сняг без шипове, а Бофие се възползва най-добре от тях и спечели седмия етап с преднина, която го изстреля на първо място. За осмия етап, две от гумите които използва бяха с шипове, като успя да натрупа половин минута преднина пред впечатляващо завърналият се Франсоа Делакур, който от осми се издигна на втора позиция.
Делакур не успя да поддържа темпото на водача и се свлече назад по време на последните сухи етапи, подозирайки, че автомобила му има технически проблем. Той бе достатъчно бърз, за да завърши на пета позиция.
Проблемите на Делакур осигуриха спокойствие на Бофие, който кара внимателно през оставащите етапи и победи с 32.5 секунди аванс пред
Фреди Лоикс.
"Това е фантастично, наистина фантастично. Много съм щастлив", заяви Бофие. "Бях много напрегнат, но мислех само за края на етапа. Беше много емоционално, наистина фантастично."
"
За рали пилотите ‘Монте Карло‘ е невероятно. особено тази година, с толкова известни пилоти и невероятни метеорологични условия".
Лоикс успя да остане на втора позиция въпреки, че Саразин спечели последните два етапа.
Уилкс измести Делакур от четвъртото място в последния етап, въпреки, че направи погрешен избор на гуми. За Делакур, който се завърна след осем годишно отсътвие, петото място е повече от впечатляващо, въпреки, че той се надяваше на по-добро представяне.
"Трудно е да си бил втори и накрая да завършиш пети", заяви Делакур.
Ханинен почти успя да догони Уилкс и Делакур, но Солберг така и не се завърна в битката за челото. Той бе съпътстван и от технически проблем на алтернатора в последния етап на ралито.
Тази повреда доведе и до отпадането му от състезанието.
Много други потенциални претенденти за челни позиции изостанаха още в началото на ралито. Спукани гуми поставиха Войлоз, Басо и Гардемайстер в ролята на догонващи. те завършиха на 7, 9 и 10 място, а Копецки финишира 8-ми, след като загуби впечатляващите 7 минути в етапите, които бяха засегнати от снеговалежа.
Няколко други големи имена не можаха да продължат след сряда сутринта – Андреа Микелсен се удари четири завоя след старта в стена и повреди окачването си. И двата автомобила на "Протон" отпаднаха, Крис Аткинсън с електрически проблеми, Пи Джей Андерсън с повредено окачване.
Поз Пилот Автомобил Време/Разлика
1. Браян Бофие Peugeot 3h32m55.6s
2. Фреди Лоикс Skoda + 32.5s
3. Стефан Саразен Peugeot + 51.9s
4. Гай Уилкс Peugeot + 1m19.7s
5. Франсоа Делакур Peugeot + 1m22.4s
6. Юхо Ханинен Skoda + 1m29.3s
7. Никола Войлоз Skoda + 4m47.8s
8. Ян Копецки Skoda + 7m45.9s
9. Джандоменико Басо Peugeot + 8m46.0s
10. Тони Гардемайстер Peugeot + 9m32.0s
Коментари